torsdag 11 maj 2017

Ola Persson - ny kulturutvecklare i Hylte kommun !



Hej allesammans,

Mitt namn är Ola Persson, är nytillträdd kulturutvecklare i Hylte kommun och tänkte ta tillfället i akt och presentera mig själv.

Efter många år i Malmö så bestämde jag mig förra sommaren för att äntligen flytta upp till Unnaryd för att komma närmare mina vänner, naturen och den fantastiska landsbygdskultur som jag upplever finns runtomkring i kommunen.

Tidigare har jag arbetat på STPLN i Malmö som är en mötesplats, ett makers-space och en inkubator för kreativa projekt. Som projektledare koordinerade jag verksamhetens externa samarbeten kring scenkonst, konstutställningar, föreläsningar och workshops. I mina arbetsuppgifter ingick också coachning av arrangörer, idéutveckling, teknisk rådgivning och klassisk produktionsledning.

Föreningslivet ligger mig varmt om hjärtat och under många år har jag varit aktiv i Sjönevadsfesten som är en community arts festival arrangerad av Drivvedkompaniets kulturförening. Som musiker är jag verksam i Driftwood Company ifrån Unnaryd som bl.a. gjorde soundtracket till SVT dokumentären "The Windwagon Project” och spelar också bluegrass med det Malmöbaserade bandet The Original Five.

Att arbeta för att ge andra tillgång till berikande kultur är något som jag ser som ett stort ansvar och ett väldigt belönande arbete att få utföra och ser framemot att få lära känna alla er som är den drivande kraften bakom kulturen i Hylte kommun.

Om ni har några frågor eller funderingar, tips eller tankar så tveka inte att höra av er. Jag gillar både kaffe och nya idéer.
 Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar